Regionální sdílená kola - mezi Ostravou a Frýdkem-Místkem

Budovy, dlažba, asfalt, beton se během dne zahřívají rychleji a pohltí tak více tepelné sluneční energie. Teplo dále uvolňují domácnosti, průmysl, doprava i když podstatně méně. Zvýšení teplot souvisíé i s existencí prašných aerosolů, které brání zpětnému vyzařovaní tepla do vyšších vrstev atmosféry. Teploty ve středu města a na jeho okrajích se liší v některých případech až o 10 stupńů.
Nejvíce ovlivňují teplotu okolí velké souvislé plochy zeleně s množstvím vzrostlých stromů (velké parky), v ulicích stromořadí, ale i jednotlivý strom! Nejlepší ulice v tomto smyslu jsou ty, které v chladnu poskytují závětří a tím relativně teplejší mikroklima, v horku poskytují více stínu a i vzdušné vlhkosti.
Více zde - Ústav územního rozvoje.
Foto: Břeclav. Partnerství pro městskou mobilitu 2024.
Matera, Itálie. Partnerství pro městskou mobilitu 2024.