Aktuality podle tagu
V boxu níže dosaďte za "tag:" kód tagu.
Například tag: tag1. Nebo tag: tag2. Atd.

Oslo - zimní údržba cyklistických tras

11. 12. 2023

Jak se řeší zimní údržba cyklistických stezek ve městě? Jako u nás, kde sníh z chodníku nahrnou na cyklostezku? 

Napsali jsme našemu kontaktu do Norska a tady sdílíme, jako to probíhá tam.

Oslo:

Prioritní zimní provoz se týká 120 kilometrů infrastruktury po celém městě.
Na které se vztahuje, se můžete podívat na této mapě: https://experience.arcgis.com/experience/d4369b3b80e549418430c5f4bec4e971.
Zde město stanovilo tyto požadavky na pluhování:
Brøytinga musí začít nejpozději hodinu poté, co začalo sněžit.
Během sněžení musí být pluhování prováděno nejméně každé čtyři hodiny.
Obecně platí, že přednostně musí být soleny cyklistické pruhy a cyklistická zařízení, která se nacházejí v blízkosti silnice, aby se zlepšila jejich dostupnost.
Další pravidla:
-Pluh se odváží, když napadne 3 cm sněhu, a musí být prohrnut do 5 hodin.
-Oddělené chodníky a cyklostezky musí být kompletně posypány do 8 hodin poté, co se stanou kluzkými. Tyto plochy se posypou štěrkem.

Trondheim, tam platí pravidlo, ze páteřní cyklistické trasy (ca 30 km) ve měste musi byt sjízdné každý den v 6 ráno. A funguje to perfektně (až na to, že se používá dost soli, takže to ničí kola). Když napadne hodně sněhu, člověk musí ráno přemýšlet, kudy vůbec pojede. Když jje sníh, tak je trasa do práce jiná, než jindy.
Jinak se přednostně udržují silnice a cyklostezky a až jako poslední chodniky....


Štítky: Rozpočet (Role města, tag3), Monitoring a evaluace (Role města, tag7), Zahraniční města (Role města, tag8), Infrastruktura a vozový park (Fakta a čísla, tag11), Aktivní mobilita (Mezioborového plánování, tag17), Pěší doprava (Dobrá praxe, tag28), Parkovací politika (Dobrá praxe, tag29)