Bariéry ve městě vidíme na každém kroku, ať už jsou to rychlostní silniční komunikace, železnice či vodní toky. Chválíme všechna města, která minimalizují překážky pomocí mostů, lávek a podjezdů, které pomůžou chodcům zkrátit cestu až o 30 minut.
Čím ohroženější jednotliví účastníci jsou, tím vyšší ohledy je na ně potřeba brát. Například cyklisté jsou slabší a zranitelnější vůči motorové dopravě, a naopak sami mohou představovat nebezpečí pro chodce. Postavit most nebo lávku vyžaduje značnou míru odvahy, energie a velké trpělivosti ze strany zadavatelů, neboť do projednávajícího procesu vstupuje řada dalších partnerů.
„Na stavbě lávky přes kolejiště v Chebu se podílely tři generace vedení města. Překonali jsme prodloužení termínů, zdvojnásobení nákladů i změnu dodavatele v průběhu stavby. To, co mohlo skončit neúspěchem, jsme proměnili v úspěšný projekt oceněný odbornou veřejností.“ Jan Vrba, starosta města Cheb
„K čemu jsou mosty přes řeku? Aby měl člověk blíž k člověku.“ Jiří Žáček
Tipy pro vás. Příklady lávek nominovaných na Cenu Víta Brandy.