Chováme se chytře

Potřeba mobility může být naplněna s pomocí různých dopravních prostředků. Člověk jednoduše bývá většinou majitelem hned několika dopravních prostředků, jež podle aktuálních potřeb střídá.

Někdy může být nejefektivnější doprava na kole, jindy metrem, tramvají, autem nebo jednoduše pěšky. Vize budoucí mobility (nikoliv dopravy) vychází z předpokladu, že snadné střídání různých dopravních prostředků bude pro obyvatele přitažlivé. Vždy by měla existovat možnost zvolit si dopravní prostředek nebo jejich kombinaci, která umožní co nejpřímější a nejrychlejší cestu z bodu A do bodu B, aniž by utrpěla kvalita městského prostoru a života. 

 „Vyspělé není město, kde chudí mohou jezdit autem, ale takové, kde i bohatí jezdí veřejnou dopravou.“ Enrique Peńalosa, mezi lety 1998 a 2001 byl starostou Bogoty, v roce 2015


Chcete vědět více?

      • Lidský rozměr. Dánský vizionář a architekt Jan Gehl a jeho kolegové natočili film Lidský rozměr, ve kterém se snaží navrhovat města jako místa pospolitosti a blízkosti. Chtějí v nich vytvořit více prostoru pro chodce a cyklisty a vrátit život do ulic mezi budovami. Město prátelské lidem, město krátkých vzdáleností, příjemné město pro život. 
      • Firemní plány mobility. Chceme zapojit firmy a jejich aktivity do procesu změny života ve městě. 
      • Potřeby uživatelů.