Ve Vídni byla koncepce 15mC poprvé představena jako jeden z cílů v oblasti mobility a dopravy v dokumentu "Smart Klima City Strategie Wien: Der Weg zur Klimamusterstadt" (Chytrá klimatická strategie města Vídně: Cesta ke klimatickému modelu). Představuje vývoj od dříve významného konceptu "Stadt der kurzen Wege" (Město krátkých vzdáleností), který byl ústředním bodem dřívějších plánovacích dokumentů. Na rozdíl od svého předchůdce klade koncept 15minutového města důraz na polycentričnost a revitalizaci místních čtvrtí, což jsou dva cíle, ke kterým se nedávno přihlásila i Vídeň. Kromě podpory krátkých vzdáleností a rozvoje živých čtvrtí se smíšeným využitím je cílem konceptu "15-Minuten- Stadt" také přerozdělení veřejného prostoru v ulicích tak, aby byla upřednostněna aktivní mobilita, veřejná doprava a atraktivní městské prostředí. Zásadní složkou je přeměna veřejného prostoru, která je rovněž silně spjata se strategiemi Vídně pro adaptaci na změnu klimatu. V současné době neexistuje žádná specializovaná plánovací politika věnovaná 15mC. Místo toho jsou jednotlivé politiky, které směřují ke společnému cíli, považovány za doplňkové ke strategii 15mC.