Život na venkově

Mnoho lidí žije dnes také na venkově, neboť zde cítí více světla, čerstvého vzduchu, přírody, prostoru, a i pro rodiny s dětmi bývá venkov často atraktivnější než město. Život na venkově ale vyžaduje auto, abychom se dostali do práce, na nákupy i za volnočasovými aktivitami. 

Když jedno auto v rodině a veřejná doprava nestačí...

Když žijete na venkově, je třeba počítat s tím, že si ne vždy vystačíte s veřejnou dopravou. Jsou místa, kam nezajíždí vůbec. Auto je tak často nutností, bez které se neobejdete. Na venkově je vyjádřením svobody, můžete si jezdit kam a kdy chcete.

Pro své děti a časem i pro starší rodiče či sousedy se stanete taxikářem, protože oni ještě nebo už sami řídit nemohou. A často se stává, že jedno auto v rodině už nestačí. Vymýšlíte co nejefektivnější logistiku, která zabere co nejméně (vašeho) času. Pojďme však vrátit do hry všechny, kteří auto nemají nebo nemůžou řídit a potřebují dojet na nákup, k lékaři, do školy nebo jen tak na návštěvu. 

„Mobilita není jen o cestování, je o propojení regionů, příležitostech pro obyvatele a kvalitě života. Místní akční skupiny jsou nepostradatelným partnerem – podporují soudržnost obcí a přispívají ke spolupráci. Podpora pestrosti mobility je klíčem k udržitelnému rozvoji našich obcí i celého regionu" David Štojdl. Starosta města Trhové Sviny, místopředseda místní akční skupiny MAS Sdružení Růže i mikroregionu Sdružení Růže a náměstek hejtmana Jihočeského kraje pro školství, sport a životní prostředí.


Tipy pro vás


Chcete vědět více?

  • Osoblažsko se účastní projektu NUTSHELL@CE, což je strategická a integrovaná transformace územního a dopravního plánování ve venkovských a periferních regionech střední Evropy. Jde o náhradu veřejné dopravy integrovanou dopravou (doprava na vyžádání, sdílení, cyklistika).
  • Výstupy z projektu SMARTA-NET.SMARTA-NET je evropská iniciativa Evropské komise v rámci DG MOVE, jejímž cílem je podporovat udržitelná a odolná řešení mobility mezi venkovskými oblastmi.
  • Funkční městský prostor. Hledejme u nás řešení poslední míle, multimodálních dopravních uzlů, sdílené a poptávkové dopravy, budujme bezpečné cesty pro cyklisty. Protože pohodlná, dostupná a svobodná mobilita není jen jízda vlastním autem. Není tak možné plánovat jen v hranicích města, ale v celém funkčním městském regionu, který ve většině případů překračuje administrativní hranice obce. Geografický rozsah je závislý na oblasti, za kterou je odpovědný daný místní či regionální orgán, na druhou stranu ale musí co nejlépe odrážet skutečné dopravní vzorce v oblasti. Plán, který pokrývá celou městskou aglomeraci, bude mnohem efektivnější než ten, který pokrývá jen její části.