Hledat
facebook
Toggle navigation
Akademie
Politika a mobilita
Vize města
Good governance
Plánování
Pane veličenstvo, potřebujeme silnici
Strategické plánování
Vize
Koordinátor mobility
Vize
Monitoring a evaluace
Místní agenda 21
Evropské indikátory
Doporučené indikátory SUMP
Územní plánování
Dopravní plánování
Ústav dopravních systémů ČVUT FD
Teorie
Vzájemné vlivy
Inspirace z měst
Lipsko
Strategie rozvoje města
Vedoucí odboru dopravy
Vídeň
Lublaň
Další inspirace
Kodaň
Architekt Jan Gehl
Přirozené chování
Lidský rozměr
Potřeby uživatelů
Ženy
Děti
Teorie
Inspirativní příklady
Očima dětí
Senioři
Osoby se zvláštními potřebami
Náměty pro akční plán
Městská mobilita
15-minutové město
15minutové město
1. Mapování praxe 15minutových měst
1.1 Metoda mapování praxe 15minutových měst
1.1.1 Shromažďování praxe 15minutových měst
1.1.2 Shromážděná data a kritéria výběru
1.1.3 Vývoj typologie praxí 15mC
1.2 Definice 15minutového města
1.3 Přehled praxe ve světě a v Evropě
1.3.1 Přehled měst
1.3.2 Přehled postupů 15mC
1.3.3 Praxe 15mC: klasifikace podle klíčových oblastí činnosti
Ukázka praxe 01: Paříž, Francie
Ukázka praxe 02: Portland, USA
Ukázka praxe 03: Melbourne, Austrálie
Ukázka praxe 04: čtvrť Grasbrook (Hamburk), Německo
1.3.4 Praxe 15mC: Klasifikace podle radikální inovace
Ukázka praxe 05: Barcelonské superbloky, Španělsko
Ukázka praxe 06: Výbory pro audit čtvrtí v Bramptonu, Kanada
Ukázka praxe 07: Hodnotící rámec pro Edinburgh, Skotsko
1.3.5 Praxe 15minutových měst: Klasifikace podle spektra rozmanitosti
Ukázka praxe 08: Valencie, Španělsko
1.4 Typologie 15mC z hlediska zavádění inovací
Ukázka praxe 09: Paříž, Francie
Ukázka praxe 10: Milán, Itálie
Ukázka praxe 11: Fredrikstad, Norsko
2. Hloubkové průzkumy
2.1 Cíl a metodika
2.2 Přehled vybraných případových studií pro hloubkové průzkumy
2.3 Výsledky hloubkových průzkumů
2.3.1 Bologna
Koncept 15minutového města a jeho cíle
Přehled zavedených/plánovaných praxí 15mC
Implementace a monitorování
Klíčové poznatky: silné stránky
Klíčové poznatky: výzvy a kritické body
2.3.2 Edinburgh
Koncept 15minutového města a jeho cíle
Přehled zavedených/plánovaných praxí 15mC
Implementace a monitorování
Klíčové poznatky: silné stránky
Klíčové poznatky: výzvy a kritické body
2.3.3 Gent
Koncept 15minutového města a jeho cíle
Přehled zavedených/plánovaných praxí 15mC
Implementace a monitorování
Klíčové poznatky: silné stránky
Klíčové poznatky: výzvy a kritické body
2.3.4 Lisabon
Koncept 15minutového města a jeho cíle
Přehled realizovaných/plánovaných postupů 15mC
Implementace a monitorování
Klíčové poznatky: silné stránky
Klíčové poznatky: výzvy a kritické body
2.3.5 Paříž
Koncept 15mC a jeho cíle
Přehled zavedených/plánovaných praxí 15mC
Implementace a monitorování
Klíčové poznatky: silné stránky
Klíčové poznatky: výzvy a kritické body
2.3.6 Vídeň
Koncept 15mC a jeho cíle
Přehled zavedených/plánovaných praxí 15mC
Implementace a monitorování
Klíčové poznatky: silné stránky
Klíčové poznatky: výzvy a kritické body
3. Poznatky a doporučení
Plány ve městech
Analýza současného stavu
Principy budou vždy stejné
Metodika SUMP 2.0.
Shrnutí
Fáze 0 - Dovednosti
Lekce 1 - Definice SUMP 2.0.
Lekce 2 - Přínosy SUMP 2.0.
Lekce 3 - Proces SUMP 2.0.
Lekce 4 - Originalita SUMP 2.0.
Lekce 5 - Stát, kraje a SUMP 2.0.
Fáze 1 - Příprava, analýzy
1 - Pracovní struktury
1.1. Posouzení kapacit a zdrojů
1.2. Mezirezortní tým
1.3. Politická a institucionální angažovanost
1.4. Zapojení veřejnosti a partnerů
2 - Rámec plánování
2.1. Požadavky na plánování
2.2. Propojení procesů plánování
2.3. Časový harmonogram
2.4. Možnost externí pomoci
3 - Analýzy
3.1. Identifikace dat
3.2. Analýza problémů a příležitostí
Fáze 2 - Vypracování strategie
4 - Scénáře a jejich posouzení
4.1. Scénáře
4.2. Diskuse o scénářích
5 - Vize a strategie
5.1. Společná vize
5.2. Upřesnění vize
6 - Cíle a indikátory
6.1. Indikátory
6.2. Měřitelné cíle
Fáze 3 - Plánování opatření
7 - Výběr balíčků
7.1. Seznam opatření
7.2. Balíčky opatření
7.3. Plán monitoringu a evaluace
8 - Opatření a odpovědnost
8.1. Popis činností
8.2. Identifikování financí
8.3. Dohoda o odpovědnosti
8.4. Politická podpora
9 - Zajištění kvality
9.1. Finance
9.2. Kvalita
Fáze 4 - Implementace a monitoring
10 - Řízení implementace
10.1. Koordinace
10.2. Zajištění služeb a zboží
11. Dialog
11.1. Průběžné úpravy
11.2. Zapojení veřejnosti
12. Revize
12.1. Analýza realizace
12.2. Sdílení výsledků
12.3. Hledání nových řešení
Venkovská mobilita
Funkční městský region
Participace a osvěta
Tři doporučení po města
Teorie o komunikaci
Teorie - Smart Česko
Teorie - VŠE Praha
Návodné otázky
Komunikační nástroje
Firemní plány mobility
Teorie
Do práce na kole
Další podněty
Facebooková skupina
Propagovat souvislosti
Výstavy
Místní weby
Společenské a humanitní vědy
Indikátor - Spokojenost & kvalita života
Změna v 7 krocích
Propojování občanů
Politik, úředník
Učitelé a studenti
Firmy
Neziskovka
Ambasadoři
Dejme slovo dětem
Náš společný prostor a mobilita
Dopravní tepny města
Krize ulice
Design ulice jako proces
Revitalizace komunikací
Veřejný prostor a parkování
Parkování
Teorie
Transport learning
Push&Pull
Náměty pro akční plán
Teze o veřejném prostoru
z pohledu dopravní infrastruktury
Koncepce
Náměty
Dokumenty ke stažení
15 PRINCIPŮ PRO KVALITNÍ VEŘEJNÝ PROSTOR
Městský veřejný prostor
Příklady
Zklidňování
Nízkoemisní zóny
Jednosměrné ulice
Školní ulice
Cyklistická zóna
Pěší zóna
Vliv ŘSD a krajů na zklidňování v obcích
Obytná zóna
Sdílená zóna
Novinky zklidňování
Inspirace
Bezbariérové lávky, podjezdy
Příroda v obci
Vliv zeleně
Psychologické působení zeleně
Teplota
Vliv na rychlost větru, provětrávání
Zachycování prachu
Hluk
Zeleň a rekreace
Zeleň ve městě
Voda, jako zdroj života!
Možnosti mobility
Veřejná doprava
Mobility as a Service
Chůze
Přínosy měst krátkých vzdáleností
Pěší doprava
Orientace
Lavičky
Důležitost
Strategie
Městské strategie pěší dopravy
Národní strategie pěší dopravy
Celoevropský plán pěší dopravy
Propagace - projekty
Priority
Bezpečnost
Náměty pro akční plán
Jízdní kolo
Cyklistická infrastruktura
Integrační opatření ve vozovce
Cyklostezky a podobné „cyklokomunikace“
Cyklozóny
Křižovatky a křížení
Příklad - podjezdná výška
Extravilán: propojení města s okolními obcemi
Bezbariérovost
Náměty pro akční plán
Služby
Elektrokola
Parkování a odstavování kol
Bike sharing
Opravny, půjčovny a jiné služby
Pohled z jízdního kola je odlišný, než ten z auta
Sdílená mobilita
Služby pro sdílenou elektromobilitu
E-koloběžky
E-skútry
Spolujízdy typu ride sharing a ride hailing
Bike sharing - sdílená kola
Car sharing
Sdílená nákladní doprava
Městská logistika a přeprava zboží
Nákladní kola
Kroky plánování udržitelné městské mobility jako pomoc pro přípravu SULP
Čistá mobilita
Elektromobilita
Doprava a emise
Spojitost mezi městskou silniční dopravou a emisemi hluku a znečištění ovzduší
Úpravy vzorců mobility v reakci na problémy s emisemi v ovzduší a hlukovou zátěží
Jednotlivé kroky plánování udržitelné městské mobility pro elektrifikaci dopravy
Příprava a analýza
Příprava strategie
Provozní plánování
Implementace a monitorování
Opatření pro rozvoj elektromobility
Vozový park pro vlastní potřebu
Doprovodná opatření
Vodík jako palivo
Bioplyn a syntetická paliva
Nové služby mobility a inovace
Diferencované systémy
Autonomní vozidla
Zdroje
Udržitelný turismus
Cíl a výzvy
Spojte se a začněte
Inspirujte a informujte o možnostech mobility
Lepší udržitelný příjezd a doprava na poslední kilometr ve venkovských regionech
Zlepšení možností udržitelné mobility v místě
Vyhodnocujte své úsilí a jděte příkladem
Produkty
IONT tech
Powerbox.one
LogaCool s.r.o.
Bike Box
Data
Bezpečnost
Principy městského plánování z pohledu bezpečnosti dopravy
Inspirace po nový pohled
Česko v pohybu
Ročenka dopravy 2022 MD
Dopravní modely
Emise a imise z dopravy
Hluk a vibrace z dopravy
Teorie
Měření dopravního chování
Zpracování analýz a dat
AirTracker
Ústav dopravních systémů ČVUT FD
Senzor - viSEN
Mobilab - dopravní průzkumy
Stupeň automobilizace
Dokumenty
Česká republika 2030
Smart Česko
Teze
Doprava a mobilita
Koncepce
Konference 14. 12. 2020
Partnerství pro městskou mobilitu
Společné prohlášení
Základní informace
Správa a plánování
Veřejná doprava a dostupnost
Služby mobility a inovace
Průřezové vazby
Doporučení
Budoucnost mobility: Strategie pro města
Klimaaktiv
Ochrana klimatu
Turisticky exponované lokality
Národní dokumenty
Strategie regionálního rozvoje ČR 2021+
WHO, THE PEP, MA21
Evropské dokumenty
Nová Lipská deklarace
Knihovna
Adaptace severských zemí
Zapojení mladých lidí do transformace měst
Politická doporučení pro místní vlády
Reprezentativní příklady
Letní škola - Made in Leipzig
Základní teze
10 principů pro udržitelnou dopravu
Spokojení Dánové
SUMP-Up
Konference SUMP 2019
Smart City
Podněty 2019
Podněty 2017
Archiv novinek z roku 2017
Evropské projekty
Evropské iniciativy
German Partnership
SUTP
Projekt SIMPLA
Regulační opatření
Brémská deklarace
Nacházíte se:
UPOZORNĚNÍ: Váš prohlížeč má vypnutý JavaScript. Funkce tohotowebu mohou být značně omezené.
Litujeme, ale požadovaná stránka neexistuje.
Zpět na úvodní stránku