Důležitým faktorem větší sociální udržitelnosti je dopravní nenáročnost města krátkých vzdáleností, která jeho obyvatelům umožňuje žít bez aut. V kompaktním městě zároveň efektivněji funguje veřejná doprava, což umožňuje snížit její intervaly a být alternativou k individuální automobilové dopravě. Díky tomu mohou kvalitně žít i lidé, kteří nemohou řídit nebo si auto z finančních důvodů nemohou dovolit. Často jde o tělesně postižené, ale i mladší nebo starší občany, v důsledku čehož žijí ve spravedlivějším společenském prostředí a jejich přístup k příležitostem je snazší. Blíží se tak víc ideálu města, kde není nikdo sociálně vyloučený.
ŽENY jsou velmi citlivé na bezpečnost. Sociální i dopravní. Strach z fyzického nebo sexuálního násilí omezuje každodenní pohyb žen a dívek. A nejen ony. Ale i SENIORY A DĚTI. Pravdou je, kde se dobře žije dětem, tam se žije dobře všem. Myslíme na všechny? Lidé se zdravotním postižením mají také co říct. Měli jste někdy třeba zlomenou nohu, vyvrtknutý kotník? Žilo se Vám ve městě pohodlněji?
Dnešní města fungují lépe pro muže, kteří cestují autem a vykonávají přímé cesty z bodu A do bodu B, aniž by byli závislí na ostatních. Ženy na celém světě naopak v průměru často vykonávají komplexní cesty a cestují s osobami, které jsou na nich závislé, např. dětmi. Častěji také využívají veřejnou dopravu. Pokud se podíváte na to, kam směřují investice, zjistíte, že většina investic jde zjednodušeně řečeno směrem k mužům