Doprava proudící do srdce našich měst využívá převážně hlavní dopravní tepny. Pokud by se jednalo o zbytečně široké silnice, tak zde mohou proběhnou úpravy, které budou na míru ušité chodcům a cyklistům, stejně jako je tomu na komunikacích menších. Jízda na kole zde bude pohodlná a bezpečná, protože automobilový provoz se udržitelné dopravě výrazně přizpůsobí. Na méně významných silnicích zůstanou v každém směru pouze dva jízdní pruhy pro auta a nejvyšší povolená rychlost bude 30 km/h. V širokém středním pruhu se vysází stromy a zbývající prostor bude patřit cyklistům jedoucím různou rychlostí. Výsledkem bude plynulý provoz, kde budou mít chodci dostatek příležitostí k tomu, aby v klidu a bez spěchu přešli přes ulici. Cílem je znovu spojit prostor pro chodce s hlavními dopravními tepnami a znovuobjevit klasickou ulici se dvěma jízdními pruhy, s chodníky, s přechody pro chodce a venkovním tržištěm nebo jinými obchodními aktivitami. Není v plánu dopravní provoz vyčlenit, ale začlenit. Otevření těchto obytných enkláv je založeno na míchání a zklidňování dopravy, které umožňuje soužití lidí s automobily. Revitalizace – to je klíčové slovo všech intervencí, jejichž cílem je nahradit dopravní tepny určené pouze pro rychlý pohyb. Nahradit je ulicemi, které jsou uzpůsobeny pro koexistenci zaparkovaných vozidel, chodců, cyklistů a další dopravy o různých rychlostech.
Zdroj: https://www.akademiemobility.cz/design-ulice-jako-proces-187