Cílem je rozvíjet teze Nové Lipské charty definující roli Zeleného města, které se týká především dopravy a mobility.
Městská doprava a systémy mobility by měly být efektivní, uhlíkově neutrální, bezpečné a multimodální. Měly by být podporovány aktivní a nízkouhlíkové formy mobility a logistiky, včetně přechodu na:
- veřejnou dopravu, která by měla být pro všechny přístupná, cenově dostupná, čistá, bezpečná a atraktivní.
- chůzi, kdy je kladen důraz na zajištění bezpečných a bezbariérových přístupů k důležitým zdrojům a cílům cest a také k infrastruktuře mobility (zastávky veřejné hromadné dopravy apod.).
- jízdu na kole, kdy cílem je vytvořit podmínky, ve kterých si občané dobrovolně zvolí kolo jako běžný dopravní prostředek, kdy vznikme promyšlená, propojená, bezpečná infrastruktura,
Dále je potřeba:
Aby se snížily potřeby v oblasti dopravy a mobility, měla by být polycentrická struktura osídlení co nejkompaktnější a nejhustší a podporovat polyfunkční zóny, které zahrnuji např. bydlení, maloobchod, výrobu a dopravu.