Příklad 1 - Gahurův prospekt
Příklad 2 - Park Komenského a ulice Školní
Příklad 1 - Náměstí 1. Máje
Příklad 2 - revitalizace Masarykova náměstí
Tématem je nejen otázka "zklidňování dopravy" ve vztahu k "dopravním značkám", ale co přináší do našeho života. Jako příklad můžeme použít pěší zónu v centru města, která je v Olomouci od roku 1992 a všichni ji bereme jako samozřejmost. V jiných městech je to ale přesně naopak. Důvodů je jistě více, ale rovněž je jisté, že návrh a realizace veřejného prostoru má vliv na kvalitu našeho života. I proto byly dne 3.4.2016 pořízeny fotografie z Horního náměstí, kdy tento den zde mohlo výjimečně zaparkovat tři desítky aut. A jak to vypadalo a jak by vypadalo náměstí, kdyby zde bylo zaparkováno třeba 300 aut?