Vazba na stávající koncepty: Vídeň může stavět na svých zkušenostech s existujícími koncepcemi, konkrétně s konceptem města krátkých vzdáleností, které jsou v souladu s mnoha zásadami plánování 15mC. Město proto nemusí radikálně měnit své politiky, ale může stavět na stávajících znalostech a podpoře správy, ale i obyvatelstva.
Integrace mobility a územního plánování: Vídeň má silnou integraci plánování mobility a územního plánování - plánování mobility je součástí oddělení územního plánování. To usnadňuje spolupráci mezi jednotlivými obory.
Zapojení občanů: Vídeň rovněž zavedla různé způsoby spolupráce mezi městskou správou a občany i dalšími zúčastněnými stranami, čímž zajistila jejich zapojení do plánovacích a realizačních procesů. Příkladem jsou klimatické týmy a využívání taktického urbanismu a pilotních projektů.
Veřejná doprava jako páteř: V reakci na častý argument, že 15mC segreguje lidi v jejich sousedství, Vídeň podporuje kvalitní spojení veřejnou dopravou mezi jednotlivými čtvrtěmi a obvody. Pro Vídeň je veřejná doprava zásadním základem každé strategie mobility a důležitým doplňkem aktivní mobility.
S ohledem na logistiku: Vídeň také od samého počátku zohlednila všechny čtyři klíčové oblasti, zejména městskou logistiku.