Život ve městě

Město má být místem pro náš život a my, lidé, toto místo tvoříme a pečujeme o něj, abychom v něm rádi žili. Komunikace, nejen fyzické, tvoří tepennou síť celého tohoto systému a lidé jsou těmi, kdo na nich tvoří život. Musíme vytvořit vizionářskou kulturu městské mobility, postavenou na nové městské síti udržitelné dopravy. Musí dojít k přebudování uliční sítě tak, aby nabízela možnosti nejen provozu automobilů, ale i jejich alternativ – vozidel hromadné dopravy, kol, koloběžek a jiných „vozítek“. Napomoci má koncepce „Města krátkých vzdáleností“ prostřednictvím takzvaného plánu udržitelné městské mobility.

„Děti vozíme do školy autem, abychom je ochránili před dopravou, kterou před tou školou generujeme my sami.“ Josef Filip, projektant autorizovaný ČKAIT.

Naše obec je našim domovem, nejen bydlištěm. Chceme tady být doma – my, naše děti, naše rodiče



Chcete vědět více?

  • Města krátkých vzdáleností. Klíč konceptu Města krátkých vzdáleností je postavený na promíchání a vzájemné dostupnosti každodenních potřeb, kterými jsou bydlení, práce, služby, vzdělávání a volnočasové aktivity. Nejde jen o jejich prostorovou blízkost, ale důležité je zajistit mezi nimi spojení prostřednictvím sítě pohodlných a kvalitních bezbariérových chodníků a cyklostezek. Jako hranice vzdálenosti, kterou člověk ještě urazí pěšky a nevolí jiný způsob přepravy, se uvádí 800 metrů, což lze průměrně ujít za 10 minut. Proto se v rámci vymezení měst krátkých vzdáleností pracuje s kruhy o poloměru 800 metrů, v jejichž ploše by měly být uspokojovány každodenní potřeby.  
  • Plány udržitelné městské mobility ve městechV současné chvíli mají všechna česká města nad 40 000 obyvatel zpracován tzv. Plán udržitelné městské mobility PUMM (nebo SUMP - Strategický plán udržitelné městské mobility). Sbírku měst, které mají takové plány pak doplňuje ještě několik menších měst. A co Vaše město?
  • Metodika Plánu udržitelné městské mobility.