Priority pro pěší dopravu na světlech

Čekací doba na světlech (semaforech) občas bývá psychologicky tak dlouhá, že chodci ani přechod nevyhledávají a volně přechází na jiném místě. Jiní na zelenou fázi nečekají a jednoduše přejdou na červenou.  Zde jsou způsoby, jak podpořit chodce, aby přechod vyhledávali a přecházeli na zelenou.


Stříbrné zóny v Singapure


Chodci si mohou prodloužit dobu přecházení poklepáním na koncesionářskou kartu. 

Získané zkušenosti:
Zaměřte se na oblasti s vysokým počtem seniorů a vyšší nehodovostí a na oblasti, kde je občanská vybavenost (sokolnická centra, trhy).
Nižší rychlostní limity umožňují dopravnímu úřadu bezpečně vyzkoušet nová opatření k vytvoření lepšího silničního prostředí.
Větší zapojení komunit ve stříbrných zónách.
Akční body:
Již dokončeno 30 stříbrných zón, LTA je na cestě k 50 zónám do roku 2025.
Dokončení stříbrné zóny trvá 12 až 18 měsíců.
Před zásahem monitorování, aby se zjistily toky chodců a vozidel. Navrhněte odpovídajícím způsobem!
Na základě požadavku veřejnosti navádějí rostliny chodce na určitá místa pro přecházení v rámci stříbrných zón místo obvyklých kovových zábradlí.

Zdroj: www.mot.gov.sg

Chodci a cyklisté mají přednost. Hamburk změnil nastavení semaforů, řidiči automobilů si budou muset počkat

Hamburk má semafory, které fungují opačně než jinde ve světě. Stálou zelenou na nich tak mají chodci a cyklisté. Řidiči osobních automobilů si tak na ni budou muset počkat stejně, jako dříve chodci na přechodě.

Německý Hamburk od začátku prosince  2022 zavádí na jedné ze svých křižovatek novinku, která rozhodně nepotěší řidiče osobních a nákladních automobilů. Semafory na křižovatce Kaiser-Friedrich-Ufer a Bundesstrasse totiž dostanou úplně opačný systém fungování než je dosud zvykem. Chodci a cyklisté tak budou mít trvale zelenou, auta ji dostanou až po tom co před semafory zastaví.

Systém, který je už roky zažitý minimálně ve velké části evropské unie funguje vcelku jasně. Vozidla na křižovatkách dostávají střídavě zelenou a chodci nebo cyklisté na přechodech si o ni musí požádat, většinou prostřednictvím tlačítka na sloupu semaforů.

Přesně tento systém se ale nyní chystají v německém Hamburku změnit na přesný opak. Na křižovatce tak nově budou mít neustále zelenou chodci a cyklisté. Automobily ji následně získají až v okamžiku, kdy přijedou před semafor a všimne si jich speciální kamera.

Nechte auto doma a svezte se MHD zadarmo. Města chystají akce k Evropskému týdnu mobility

Nechte auto doma a svezte se veřejnou dopravou zadarmo. Města i kraje chystají kampaně v rámci Evropského týdne mobility. Ten má každoročně podpořit...

Obrácené fungování systému semaforů jde přitom přímo proti úsporám paliva v automobilech. Ty totiž při každém zastavení a opětovnému rozjíždění spotřebují mnohem vyšší množství paliva než když plynule projedou křižovatkou na zelenou. Obrácená priorita na křižovatce má ale podle města zabránit neustálému zpomalování chodců a cyklistů, čímž město dává jasně najevo jejich preferenci v budoucím provozu.

Ačkoliv opačné fungování semaforů není v německu úplnou novinkou, jelikož podobný projekt běží i v Karlsruhe, ukazuje to na změnu v myšlení zástupců města ohledně v budoucnu preferovaných způsobů přepravy.

Město ale zároveň ve svém vyjádření uklidňuje, že semafory budou mít i jisté priority na které budou reagovat. Přednost pro plynulý průjezd křižovatkou tak budou i nadále dostávat například autobusy městské hromadné dopravy.

Zdroj: https://energozrouti.cz/clanek/chodci-a-cykliste-maji-prednost-hamburk-zmenil-nastaveni-semaforu-ridici-automobilu-si-budou-muset-pockat