04. 09. 2021
Evropa se má do roku 2050 stát prvním klimaticky neutrálním kontinentem. Veřejná doprava je klíčovým faktorem při dopravě na cestě ke změně klimatu. Publikace VCÖ „Veřejná doprava - mobilita a ochrana klimatu“ ukazuje z klimatického hlediska i z ekonomického hlediska, jak důležité je přesunout automobilovou dopravu na veřejnou dopravu v místní a dálkové dopravě. Rakousko je mezinárodně na špici, pokud jde o inovace v železniční technologii, která také zajišťuje zaměstnanost v odvětví udržitelnosti pro tisíce lidí. Digitalizace je nezbytná pro další rozvoj veřejné dopravy, například za účelem lepšího spojování výletů v mikro veřejné dopravě a za účelem rozvoje integrované celkové nabídky s flexibilními cenami.
Spalováním fosilních paliv znečišťují klimatické skleníkové plyny a látky znečišťující ovzduší, zejména jemný prach, životní prostředí na místní úrovni, a tím i přímé životní a pracovní prostředí v sídelních oblastech. V metropolitních oblastech je třeba vzít v úvahu zejména okolní oblasti, aby dojíždějící mohli přejít na veřejnou a sdílenou mobilitu. V regionech by zejména služby mobility v oblasti veřejné dopravy založené na poptávce měly dále posílit hledanou záruku mobility, a tedy nezávislost na vlastnictví automobilů. Publikace VCÖ „Veřejná doprava - mobilita a ochrana klimatu“ se navíc zabývá budoucností autobusových zastávek. Multimodální centra mobility, která inteligentně propojují řešení pro veřejnou dopravu a aktivní mobilitu se sítí veřejné dopravy,jsou v klimaticky neutrální budoucnosti zásadní.
Tuto publikaci VCÖ si můžete přečíst online zde nebo si stáhnout verzi PDF pomocí níže uvedeného formuláře.
Zdroj a další informace: VCÖ