23. 11. 2020
Proč nemůže být parkování aut ve městech zdarma? Proč je primátor Bratislavy stále více přesvědčený, že auta do měst, zejména do jejich center, nepatří? Architekt a primátor Bratislavy Matúš Vallo v rozhovoru pro CAMP o tom, jak postupně proměňuje Bratislavu k lepšímu. Jaké měl jediné přání na primátora Vídně a jak funguje dialog s veřejností?
Odkaz poskytl spolek Kolem na kole.
O Matúši Vallovi
Mimo jiné Matúš Vallo je architekt, bratislavský městský aktivista a odborník na město. Je autor publikácie řešení pro Bratislavu - Plán Bratislava. Do psaní této knihy zapojil 76 expertů na město z různých oblastí. Je současně uznávaným architektem a spolumajitelem architektonického studia Vallo Sadovsky Architects. Studoval v Římě a působil v Londýně. Je také držitelem Fulbrightova stipendia na Kolumbijské univerzitě v New Yorku. Dvakrát získal pozvání mluvit na nejprestižnější mezinárodní konferenci o urbanismu CityLab, organizované Bloomberg Philanthropies. Navzdory mezinárodním možnostem svou energii naplno věnoval Bratislavě. Stojí za občanským sdružením My jsme město, Aliancí Stará Tržnice a Aliancí 500 bytů. Zakládal i projekt Městské zásahy, který od roku 2008 vygeneroval více než 900 projektů na vylepšení veřejného prostoru v 20 městech.
Další informace o Bratislavě: https://bratislava.dnes24.sk/autam-odzvonilo-vallovci-chcu-v-meste-chodcov-a-cyklistov-377522