22. 09. 2021
Městská část Praha - Suchdol podporuje zvýšení zdravé mobility ve městech. Pro občany připravila Evropský týden mobility, v rámci kterého se konal i Den bez aut.
Na Suchdolském náměstí, v městské části Praha - Suchdol, se konal světově rozšířený Den bez aut. Akce každoročně poukazuje na přijatelnější způsoby dopravy a podporuje omezování městského automobilismu. Den bez aut byl součástí probíhajícího Evropského týdne mobility.
"Smyslem, toho Evropského týdne mobility, je upozornit na rostoucí počet aut ve městech a negativní dopady automobilové dopravy. A chceme zároveň motivovat lidi, aby jezdili více MHD, chodili pěšky, nebo jeli na kole," řekla Gabriela Lněničková, radní MČ Praha - Suchdol.
ANKETA
"Nejradši jezdím na elektrickém skateboardu."
"Já nejradši jezdím na bruslích."
"Nejradši jezdím na kole."
"Nejradši jezdím na kole a na koloběžce."
Heslem letošního roku bylo: Bezpečně a zdravě udržitelnou dopravou!
V rámci akce byly na místech, která běžně bývají zaplněna auty, vytvořeny pěší zóny s bohatým programem pro děti i dospělé. Kromě půjčovny elektrokol a hopsadel si návštěvníci mohli například vyrobit ovocné smoothie pomocí šlapacího kola. K dispozici byly, mimo jiné, i konzultace týkající se zdravého životního stylu.
"My jsme stvořeni pro pohyb a je to nesmírně důležité. Člověk, kdyby se nehýbal, ty svaly atrofují, kosti také degenerují. V podstatě je zvýšený úbytek vápníku v případě, že se nehýbáme," vysvětlil Roman Uhrin, ředitel Epicentra zdraví Eden.
V rámci Evropského týdne mobility byl taktéž představen projekt 10 000 kroků pro zdraví, který odstartuje 1. října. Registrovaní budou v rámci výzvy sbírat body pomocí fyzických aktivit.
"Proč si nevyzkoušet, kolik denně ujdeme, co to s námi udělá a zároveň tím vlastně podpoříme tu zdravou mobilitu ve městech," dodala Jitka Vrtalová, mluvčí spolku Partnerství pro městskou mobilitu.
Návštěvníci měli také možnost vyzkoušet si jízdu na cargo biku, tedy v překladu: na nákladním kole.
"Je to těžší v tom smyslu, že člověk musí přivyknout různým typům kol. Máme tady i tricykly, a nebo existují i kvadricykly. A pokud jsou bicykly, tak je můžeme nakládat vepředu nebo vzadu a tomu člověk musí přizpůsobit styl jízdy," zmínil Jiří Štrupl, cargo biker.
Mimo jiné právě na podporu veřejné hromadné dopravy a mobility na periferiích měst a na venkově se zaměřuje i probíhající projekt SMACKER, jehož partnerem je právě městská část Praha - Suchdol. Projekt je financován z evropských fondů s tím, že spoluúčast městské části činí 15 %.
https://prahatv.eu/zpravy/praha/praha/15616/praha--suchdol-vybizi-obcany-k-pohybu |