Aktuality podle tagu
V boxu níže dosaďte za "tag:" kód tagu.
Například tag: tag1. Nebo tag: tag2. Atd.

Město Hradec Králové se zapojilo do kampaně CityChangers

04. 04. 2019

Tak jako všude, tak i v Hradci Králové trápí obyvatele otázky spojené s dopravou a mobilitou. Jednou z forem je zřízení nového webového portálu https://hradeckralove.dobramesta.cz/, aby zde mohlo ukázat, co se městu podařilo, co plánuje, ale také se  ptát, v čem může být lepší. O webu to ale zdaleka není.

Město prostě nechce být v řešení otázek ve věci dopravy a mobility osamocené.  Proto se přihlásilo do kampaně CityChangers,  která odlehčeným stylem, s nadsázkou a humorem hovoří o vážných problémech spojené s dopravou a mobilitou. Zároveň ale má velmi propracované odborné zázemí, kterým je Akademie městské mobility. Jednou z forem zapojení do kampaně je právě zřízení webového portálu.

V čem spočívá spojení s kampaní? Na stránce https://www.citychangers.cz/ budou postupně vloženy jednoduché příběhy
projektů, které teprve čekají na realizaci, ale z nejrůznějších důvodů se stavba, či změna stále odkládá. Však to všichni známe - co funguje na západě, v Hradci Králové fungovat nemusí. Cílem kampaně je tak pomáhat těmto projektům, ptát se po bariérách a hledat možnosti jejich odstranění. V podstatě jsou tři možnosti: 1) lepší finance, 2) lepší legislativa, 3) lepší sdílení know-how (u nás fakt má hodně odborníků staré myšlení). Anglický název byl zvolený záměrně, od začátku se počítá s tím, že se bude spolupracovat se zahraničím.

Město Hradec Králové zřízením webové stránky tak na jedné stránce představuje své úspěšné projekty, kterými může inspirovat jiná česká města (např. o nové cyklostezce Hradec Králové-Vysoká nad Labem), na druhé straně poukazuje na projekty, kde má problémy a hledá pomoc.

Jedná se tak o čtvrté město, které se po Uničovu, Otrokovicích a Uherském Hrdaišti zapojilo do kampaně. Více o městech najdete na tomto odkaze.

Pokud chcete vědět více o kampani CityChangers, pak si o ni můžete přečíst v přiložených souborech (jeden je kratší, druhý delší).

Článek vznikl ve spolupráci NaKole z.s. a Partnerství pro městskou mobilitu z.s., za podpory a spolufinancování z prostředků Ministerstva životního prostředí České republiky. Projekt nemusí vyjadřovat stanoviska MŽP.


Štítky: Kampaně (Občan, tag35)