Aktuality podle tagu
V boxu níže dosaďte za "tag:" kód tagu.
Například tag: tag1. Nebo tag: tag2. Atd.

Škoda začala v Praze poskytovat službu mobility. Co to znamená?

12. 04. 2018

Přes jednu aplikaci si koupíte jízdenku na vlak a pronajmete si auto.

Přes den stojí vaše auto celé hodiny tam, kde pracujete, v noci zase před vaším domem. Přitom by v té době mohlo vydělávat – stačí ho někomu půjčit. Právě takovou službu spustila v Praze česká automobilka Škoda. Přes mobilní aplikaci HoppyGo nabízí službu tzv. peer-to-peer car sharingu, tj. půjčování aut mezi soukromými osobami.

Škoda službu HoppyGo vyvíjí, ale můžete si jejím prostřednictvím půjčit auta všech značek, ať už máte zájem o starší Toyotu, zánovní BMW, nebo osmimístný Volkswagen Multivan.

Přidat se může kdokoliv

Kdo si chce v Praze půjčit auto, tomu stačí, aby si nainstaloval aplikaci a dohodnul se s majitelem auta na půjčení. HoppyGo spolupracuje i s podobnou službou SmileCar, takže v Praze je momentálně k dispozici 750 aut. V budoucnosti by se flotila měla výrazně rozrůstat – přes HoppyGo může své auto nabídnout kdokoliv.

Do projektu HoppyGo se zapojila i dopravní společnost Leo Express. Přes jedinou aplikaci si tak můžete objednat i jízdenku na vlak nebo autobus – a vše zaplatit.

Případně si můžete rovnou naplánovat celou cestu do Prahy – přes mobilní aplikaci si objednáte lístek na vlak či autobus, abyste cestou mohli pracovat nebo si zdřímnout.

A když dojedete do cíle, bude tam na vás čekat auto, které jste si přes tuto aplikaci objednali.


Zkoušejí, jaká bude budoucnost

Projekt HoppyGo vyvinulo vývojové centrum Škody DigiLab. Jde o dceřinou společnost Škody, která se zaměřuje na vyhledávání a rozvíjení produktů, jež automobilce pomáhají připravit se na změny, které přinese budoucnost.

Jednou z takových změn je skutečnost, že automobilky nebudou prodávat produkty, ale zabezpečovat mobilitu – to znamená, že sice budou klienty přepravovat auty, ale klienti nebudou auta vlastnit.

„Škoda chápe mobilitu jako ucelený systém, který tvoří jak vozidla, tak služby. DigiLab tento koncept důsledně realizuje, vznikají v něm nejrůznější nové obchodní modely,“ říká Andre Wehner, Chief Digital Officer české automobilky.

Spojením se službami SmileCar a Leo Express se HoppyGo stalo největším projektem DigiLabu, byť s poněkud zvláštním jménem. Slovo hoppy zřejmě vzniklo kombinací slov happy (šťastný) a hop (naskočit), zároveň však může znamenat i „chmelový“.

Plány na rozšíření do dalších zemí zatím automobilka neohlásila.

Překlad ze slovenštiny: Asociace měst por cyklisty

Zdroj foto: Škoda

Zdroj: https://auto.sme.sk/c/20800969/skoda-zacala-v-prahe-poskytovat-sluzbu-mobility-co-to-znamena.html#ixzz5CQjm2uNU


Štítky: Smart Cities, Inovativní řešení a mobilita (Mezioborového plánování, tag21)