16. 11. 2016
Minulý měsíc byla zveřejněna aktualita na téma: Design ulice na státních, krajských a místních komunikacích. Možná většina ani článek neviděla, nečetla, neboť se myslela, že zde jen najde návod, jak zrekonstruovat ulici podle norem, vyhlášek a zákonů. O tom ale prezentace nebyla. Ukázala spíše proces od nápadu až po realizaci, přičemž chtěla zdůraznit, že se na této cestě často zapomíná na zapojování veřejnosti. V Lipsku dokonce v rámci rekonstrukce hlavní silniční tepny zřídili na dané ulici i informační centrum, aby mohl úřad o ní s veřejností diskutovat. Je chvályhodné, že v Česku vzniká první podobné centrum.
Ve spolupráci s Institutem plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) chystá hlavní město unikátní centrum, kde bude mít široká veřejnost možnost seznámit se s rozvojovými projekty, jak soukromých, tak veřejných investorů. Podobná centra fungují v Paříži nebo Londýně.
"Místo by mělo fungovat jako knihovna, bude tam kavárna, amfiteátr a kromě výstav o územním rozvoji tam bude i speciální místo pro prezentaci rozvojových projektů. Vstupenkou do prostoru bude ochota investora představit projekt veřejnosti natolik včas, aby bylo možné zapracovat rozumné připomínky," řekla Petra Kolínská.
Revitalizace vestibulů a okolí stanic metra, nový celoměstský informační systém
Materiál zpracovaný IPR je zaměřen na 11 prioritních stanic: Skalka, Dejvická, Bořislavka, Luka, Lužiny, Hůrka, Karlovo náměstí, Českomoravská, Černý Most, Háje, Ládví. Některé jsou vstupními branami do metropole, ve většině případů jsou u velkých pražských sídlišť, na dopravních tepnách města.
"Na těchto stanicích požádám Dopravní podnik o generální úklid. Ve vestibulech chceme maximálně redukovat přebujelou reklamu a mobilní prodejní stánky. U sedmi z jedenácti stanic bychom rádi prověřili možnost dostavby nebo razantnější úpravy nejbližšího okolí stanice, příkladem může být stanice Skalka nebo Černý Most, kde si nepovedený autobusový terminál zaslouží přebudování," popsala záměr Kolínská.
Zdroj: http://www.prahadnes.info