Člověk dělá jen to, co se mu hodí, čemu věří, čím žije. Proč by se tedy měli měnit zaběhnuté stereotypy? Proč by člověk nemohl jet autem, když to potřebuje? Žijeme sice ve svobodné společnosti, ale vše má svůj rub a líc. Denně dýcháme vzduch s ohromujícím množstvím jedovatých příměsí. Mezi nejproblematičtější složku znečištění ovzduší patří prach. Jinak také nazývaný PM10 a PM 2,5. Prachové částice nepatrné velikosti, které neustále chrlí například dieselové motory, jsou nám při dýchání k dispozici často. Dokonce nejen ve chvíli, kdy se z výfuku vykulí na světlo světa. Auta svištící ulicemi je opakovaně víří a projíždějící kolony navíc z asfaltu uvolňují další prach. A tak nám sbírka částic ve vzduchu utěšeně roste. A že prach opravdu není něco, co by lékař předepsal jako součást zdravotní procházky, je jasné.
Spolek Partnerství pro městskou mobilitu, z.s.chce proto motivovat, inspirovat a pomoci změnit zaběhnutý denní režim. Užitek z toho budeme mít všichni. Spolek chce ukazát, v čem je dobrá chůze, jízdní kolo, či veřejná doprava. Nejde přitom jen o dospělé, je třeba pamatovat i na děti a seniory. I oni žijí v našem městě a je třeba jim věnovat náležitou pozornost.
Impulsem pro změnu může být také projekt Active2Public Transport, v rámci kterého bude nabídnuto minimálně 10 osobám nákladní, nebo skládací kolo, pokud se rozhodnou nepoužívat v testovacím období automobil. Aby se usnadnila skutečná změna dopravního chování, mělo by testovací období pro každou testující osobu trvat 4 týdny. Se zájmem se bude také sledovat TESTOVÁNÍ 20 CYKLOBOXŮ na stanicích v okolí Záhřebu, dále 20 cykloboxů na uzlech veřejné dopravy ve slovinských městech Lublaň, Celje, Maribor) a také 10 cykloboxů na stanicích podél železniční trati Novi Sad-Bělehrad). Majitelům měsíčních/ročních jízdenek na MHD budou boxy nabízeny zdarma. Ti na oplátku souhlasí se zapojením do evaluace pilotního projektu.