Potřebujeme cyklistickou infrastrukturu, která v lidech vyvolá touhu jezdit na kole a která to svým designem dává jasně najevo. Strach z nebezpečí na silnicích odrazuje od jízdy na kole. Bezpečnost jde tedy ruku v ruce s udržitelností, a proto je nezbytné aktivně budovat a udržovat bezpečnou cyklistickou infrastrukturu. Sofia Salek de Braun, PTV Group
Města a obce se mohou připojit k iniciativě CYKLOVIZE 2030, což je soubor opatření k tvorbě bezpečné dopravní sítě pro moderní prostředky individuální dopravy v České republice. Iniciativa má přispět k tomu, aby se síť budovala a fungovala podobně jako je tomu u železnic nebo silnic. Tato síť musí: 1) zohledňovat dopravní potřeby obyvatel a zajišťovat vytvoření dopravního prostoru pro aktivní mobilitu uvnitř měst, či v blízkém jejich okolí; 2) podporovat multimodální dopravní systém díky napojení na zastávky veřejné dopravy; 3) poskytovat vlastní bezpečný dopravní prostor v urbanisticky silných směrech z krajských metropolí do regionálních center;
4) vycházet z vedení páteřních dálkových cyklotras (účelem je provést takové úpravy, aby dálková cyklotrasa co nejvíce uspokojovala dopravní potřeby obyvatel daného území). Páteřní cyklotrasy definované v jednotlivých krajích představují základní páteř pro budoucí ucelenou dopravní infrastrukturu pro alternativní - aktivní dopravu. Její realizací dojde k vytvoření odpovídajícího dopravního prostoru nejen pro cyklisty, ale pro alternativní způsoby dopravy obecně.
Odkaz na stránky projektu CykloVize2030 - https://www.stavbycyklo.cz/Kdo chce plánovat cyklistickou infrastrukturu, tak vychází z TP 179 Navrhování komunikací pro cyklisty, či z ČSN 73 61 10 Projektování místních komunikací a příslušných vyhlášek a zákonů. Jenže i když je v Česku jedno právní prostředí, výklady jsou různé. Tento odkaz tak neřeší technické detaily, ale vede k podpoře opatření aktivní mobility. Není možné, aby subjektivní pohledy některých úředníků bránili naplňování cílů plánů udržitelné městské mobility. Tento odkaz tak chce vyvolat diskusi na téma, proč to někde jde a někde nejde.
Cílem této webové stránky je zdůrazňovat, že pokud mají plány udržitelné městské mobility (PUMM) podporovat aktivní mobilitu, pak se tomu má přizpůsobit i dopravní infrastruktura a pohled na bezpečnost a plynulost silničního provozu.