Přirozené chování


Potřeba mobility může být naplněna s pomocí různých dopravních prostředků. Člověk jednoduše bývá většinou majitelem hned několika dopravních prostředků, jež podle aktuálních potřeb střídá. Někdy může být nejefektivnější doprava na kole, jindy metrem, tramvají, autem nebo jednoduše pěšky. Vize budoucí mobility (nikoliv dopravy) vychází z předpokladu, že snadné střídání různých dopravních prostředků bude pro obyvatele přitažlivé. Vždy by měla existovat možnost zvolit si dopravní prostředek nebo jejich kombinaci, která umožní co nejpřímější a nejrychlejší cestu z bodu A do bodu B, aniž by utrpěla kvalita městského prostoru a života. 



Na potřeby mobility je potřeba se dívat ze dvou úhlů pohledů:

Chcete od života víc, než trávit život v zácpách, přespat a po tříproudové dálnici jet do kanceláře? Pak jste tu dobře. Je to o lidském životě.
O lidském rozměru, stejně jako film Jana Gehla, který řeší jednu zásadní otázku – města jsou moderní a okouzlující. Jsou však opravdu dobrými místy k životu? Dánský vizionář a architekt Jan Gehl a jeho kolegové se snaží navrhovat města jako místa pospolitosti a blízkosti. Chtějí v nich vytvořit více prostoru pro chodce a cyklisty a vrátit život do ulic mezi budovami. Město prátelské lidem, město krátkých vzdáleností, příjemné město pro život. 

A co je dobré místo k životu?
A jak se vůbec počítá spokojenost a kvalita života? Odpověď najdete zde.

Je to místo, které je vhodné pro většinu obyvatel? Jaké jsou 

POTŘEBY UŽIVATELŮ?

ŽENY jsou velmi citlivé na bezpečnost. Sociální i dopravní. Strach z fyzického nebo sexuálního násilí omezuje každodenní pohyb žen a dívek. A nejen ony. Ale i SENIORY A DĚTI. Pravdou je, kde se dobře žije dětem, tam se žije dobře všem. Myslíme na všechny? Lidé se zdravotním postižením mají také co říct. Měli jste někdy třeba zlomenou nohu, vyvrtknutý kotník? Žilo se Vám ve městě pohodlněji?

Dnešní města fungují lépe pro muže, kteří cestují autem a vykonávají přímé cesty z bodu A do bodu B, aniž by byli závislí na ostatních. Ženy na celém světě naopak v průměru často vykonávají komplexní cesty a cestují s osobami, které jsou na nich závislé, např. dětmi. Častěji také využívají veřejnou dopravu. Pokud se podíváte na to, kam směřují investice, zjistíte, že většina investic jde zjednodušeně řečeno směrem k mužům