Hledat
facebook
Toggle navigation
Akademie
Město krátkých vzdáleností
Dobré město
Preference a flexibilita
Nová městská mobilita
Náš venkov
Dejme slovo dětem
Náš společný prostor a mobilita
Dopravní tepny města
Parkování
Parkování
Teorie
Transport learning
Push&Pull
Náměty pro akční plán
Zklidňování v dopravě
Bezbariérové lávky, podjezdy
Příroda v obci
Voda, jako zdroj života!
Možnosti mobility
Veřejná doprava
Chůze
Cyklistická doprava
Sdílená mobilita
Městská logistika a přeprava zboží
Nákladní kola
Kroky plánování udržitelné městské mobility jako pomoc pro přípravu SULP
Čistá mobilita
Elektromobilita
Doprava a emise
Spojitost mezi městskou silniční dopravou a emisemi hluku a znečištění ovzduší
Úpravy vzorců mobility v reakci na problémy s emisemi v ovzduší a hlukovou zátěží
Jednotlivé kroky plánování udržitelné městské mobility pro elektrifikaci dopravy
Příprava a analýza
Příprava strategie
Provozní plánování
Implementace a monitorování
Opatření pro rozvoj elektromobility
Vozový park pro vlastní potřebu
Doprovodná opatření
Vodík jako palivo
Bioplyn a syntetická paliva
Zdroje
Data
Bezpečnost
Principy městského plánování z pohledu bezpečnosti dopravy
Inspirace po nový pohled
Česko v pohybu
Ročenka dopravy 2022 MD
Dopravní modely
Emise a imise z dopravy
Hluk a vibrace z dopravy
Teorie
Měření dopravního chování
Stupeň automobilizace
Dokumenty
Česká republika 2030
Smart Česko
Teze
Doprava a mobilita
Koncepce
Konference 14. 12. 2020
Partnerství pro městskou mobilitu
Společné prohlášení
Základní informace
Správa a plánování
Veřejná doprava a dostupnost
Služby mobility a inovace
Průřezové vazby
Doporučení
Budoucnost mobility: Strategie pro města
Klimaaktiv
Ochrana klimatu
Turisticky exponované lokality
Národní dokumenty
WHO, THE PEP, MA21
Knihovna
Archiv novinek z roku 2017
Základní teze
SUMP-Up
Konference SUMP 2019
Podněty 2019
Letní škola - Made in Leipzig
Strategie regionálního rozvoje ČR 2021+
Podněty 2017
Evropské dokumenty
Evropské projekty
10 principů pro udržitelnou dopravu
Evropské iniciativy
German Partnership
SUTP
Projekt SIMPLA
Regulační opatření
Lipská deklarace
Brémská deklarace
Nacházíte se:
Veřejný prostor
Adaptace severských zemí
Reprezentativní příklady
UPOZORNĚNÍ: Váš prohlížeč má vypnutý JavaScript. Funkce tohotowebu mohou být značně omezené.
Reprezentativní příklady
Na téhle stránce uvádíme několik zajímavých příkladů přeměňování veřejného prostoru více pro pěší a cyklisty. Ukázka je ze severských zemí (z Estonska, Dánska, Finska, Litvy, Lotyšska a Švédska).
Kodaň (Dánsko): Adaptace na změnu klimatu ve městech a transformace městských čtvrtí
Nacka (Švédsko): Sítové nádrže a slunečné terasy pro hospodaření s dešťovou vodou a řešení rychlé urbanizace
Helsinky (Finsko): Letní ulice dláždí cestu k trvalým změnám
Riga (Lotyšsko): Proměna parkoviště zpět v divadelní náměstí
Helsingborg (Švédsko): Přenosné parky jako flexibilní řešení zeleně ve městech
Vilnius (Litva): Od orientace na auta k zaměření na lidskou společnost
Aarhus (Dánsko): Centra pro mobilitu podporují multimodalitu a aktivní dopravu
Riga (Lotyšsko): Standardizované parklety pro vytvoření zelených oáz v ulicích města
Nacka (Švédsko): Transformace velké dopravní komunikace v novém kontextu urbanizace
Tartu (Estonsko): Plánování udržitelné mobility jako prostředek k naplnění klimatických cílů
Vilnius (Litva): Dopravní smyčky jako krok směrem k zónám s nízkým znečištěním
Riga (Lotyšsko): Proměna parkoviště v srdce celé čtvrti